3 Minutės
MindsEye pasiekia Metacritic įvertinimų dugną 2025-aisiais
MindsEye, naujausias atviro pasaulio veiksmo žaidimas iš Build a Rocket Boy studijos, deja, tapo naujienų objektu ne dėl savo sėkmės, bet dėl prasčiausių įvertinimų. 2025 m. birželio 10 d. pasirodęs žaidimas buvo kuriamas kaip rimtas konkurentas tokiems milžinams kaip Grand Theft Auto (GTA). Visgi jau po kelių dienų MindsEye tapo žemiausiai įvertintu žaidimu Metacritic platformoje per 2025 metus – žaidimo kritikų balas siekia tik 43, o žaidėjų vertinimas – vos 2,4.
Didelis lūkestis – kritinis pralaimėjimas
Žaidimų bendruomenė tikėjosi išskirtinio produkto, ypač žinant, kad projektui vadovavo Leslie Benzies – buvęs Rockstar Games kūrėjas, prisidėjęs prie GTA V ir Red Dead Redemption. Reklaminė kampanija žadėjo inovatyvią atviro pasaulio patirtį, pažangią dirbtinio intelekto sistemą ir įtraukiantį siužetą. Tačiau galutinis rezultatas neatitiko šių pažadų – žaidimas buvo apkrautas rimtomis klaidomis, nesutvarkytu AI elgesiu ir nuolatiniais techniniais nesklandumais. Kritikai ir žaidėjai dažnai vadina MindsEye neplanuota komedija, o ne įsimintinu žanro proveržiu, kuris buvo žadamas.
Palyginimas su kitais nesėkmingais žaidimais
MindsEye rezultatai Metacritic svetainėje leidžia jam atsidurti greta kitų pastarųjų metų žaidimų fiasko. Pavyzdžiui, Quantum Error (2023) surinko 40 balų, o The Lord of the Rings: Gollum (2023) – tik 33 ir iš esmės lėmė kūrėjų žlugimą. Tokie palyginimai parodo, kokio masto yra ši neigiama žaidimo reakcija ir pabrėžia, kokie reiklus šiuolaikiniai žaidėjai ir kritikai.
Bendruomenės reakcija ir internetiniai memai
Socialiniuose tinkluose MindsEye vardas dažniau minimas dėl komiškų vaizdo įrašų, žaidimo klaidų, nelogiškos žaidimo eigos ir nenuspėjamos AI elgsenos, nei dėl originalių žaidimo sprendimų. Žaidimas greitai tampa internetiniu memu, o ne inovatyvaus skaitmeninio turinio pavyzdžiu, ir labiau įkvėpia juokus nei entuziastingų žaidėjų diskusijas. Tokia reputacija kelia rimtų klausimų apie Build a Rocket Boy ateitį kaip rimtos žaidimų kūrimo studijos.
Kūrėjų veiksmų planas ir rinkos įtaka
Atsakydama į žaidėjų ir kritikų nepasitenkinimą, Build a Rocket Boy paskelbė apie planus artimiausiais mėnesiais išleisti pataisų planą, kuriuo siekiama ištaisyti pagrindines klaidas bei pagerinti žaidimo eigą. Nors panašių remonto planų pagalba kartais pasiteisindavo kitų prastai startavusių žaidimų atvejais, žaidimų industrijos patirtis rodo, kad prastas startas, kaip rodė Babylon’s Fall ir Gollum istorijos, neretai užgožia net didžiausias pastangas atkurti žaidėjų pasitikėjimą. Ar MindsEye sugebės įveikti naujojo žaidimo starto krizę, lieka neaišku, tačiau jau dabar tapo įspėjimu kitoms konkuruojančioms žaidimų studijoms.
Išvada
MindsEye į žaidimų rinką atėjo su didelėmis ambicijomis, tačiau techniškai neišbaigtas produktas, neištesėti pažadai ir ypač žemas Metacritic įvertinimas pavertė jį viena didžiausių 2025 metų žaidimų nesėkmių. Kol Build a Rocket Boy skuba atstatyti pasitikėjimą, šio žaidimo istorija itin ryškiai primena, su kokiais iššūkiais susiduria net patyrę žaidimų industrijos veteranai.

Komentarai