Nintendo Switch 2: Galingas atnaujinimas su ekrano ribojimais | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Nintendo Switch 2: Galingas atnaujinimas su ekrano ribojimais

Nintendo Switch 2: Galingas atnaujinimas su ekrano ribojimais

2025-06-25
0 Komentarai Domantas Čepaitis

3 Minutės

Nintendo Switch 2: Galingesnis sprendimas, tačiau su ekrano trūkumais

Pastarasis Nintendo Switch 2 pristatymas sukėlė daug džiaugsmo žaidimų entuziastams visame pasaulyje. Naujoji nešiojama žaidimų konsolė pasižymi galingesne technine įranga ir didesniu, modernesniu ekranu. Tačiau pirmieji naudotojai teigia, kad žaidimų patirtis ne visada tokia sklandi, kaip tikėtasi pagal pagerintus parametrus. Priežastis – ne atsilikimas ar kadrų dažnio kritimai, bet nauja ekrano technologija, kurią pasirinko Nintendo.

Didesnis, šviesesnis ir spalvingesnis – bet ne visada greitesnis

Nintendo Switch 2 išsiskiria 7,9 colių 1080p IPS LCD ekranu, galinčiu veikti net iki 120Hz atsinaujinimo dažniu su HDR10 palaikymu, todėl specialiai žaidimams, tokiems kaip Zelda, Mario ar Pokémon, pasikeitė ne tik dydis, bet ir vizualinis patrauklumas. Šis naujas ekranas pasiekia 430 nitų ryškumą (priešingai nei ankstesnio modelio 320 nitų) ir apima net 98% DCI-P3 spalvinės gamos, todėl spalvos tampa dar tikroviškesnės ir gyvesnės – tiek naujiems žaidimams, tiek klasikiniams Nintendo Switch kūriniams.

Ekrano reakcijos laikas – netikėta kliūtis

Nors technologiškai Nintendo Switch 2 ekrano parametrai išties pažangūs, „Monitors Unboxed” ir kiti industrijos šaltiniai atskleidė vieną reikšmingą trūkumą – lėtą ekrano reakcijos laiką. Naujojo modelio pilkai pilko perėjimo vidurkis siekia 33 milisekundes, o kai kurių pikselių perėjimai gali užtrukti virš 40 ms. Lyginant, originalaus Nintendo Switch ekranas fiksavo vidutiniškai 21 ms. Tai reiškia, kad Switch 2 yra maždaug 50% lėtesnis, kai kalbame apie vaizdo judesio aiškumą, kas stebina turint omenyje, kad tai – naujos kartos žaidimų konsolė.

Kodėl tai svarbu žaidėjams?

Ypač aktyviems žaidėjams, kurių prioritete – greiti veiksmo ar konkurenciniai žaidimai, lėtas reakcijos laikas pasireiškia judesio išsiliejimu ar „vaiduokliavimu” ekrane, ypač greitai judant arba kai vaizdas keičiasi horizontaliai. Toks efektas pastebimas tiek žaidžiant veiksmo kupinus platforminius, tiek lenktynių žaidimus, net ir esant aukštiems atsinaujinimo dažniams.

Technologiniai kompromisai: baterija prieš vaizdo aiškumą

Pagrindinė lėtesnio reakcijos laiko priežastis – Nintendo pasirinkimas atsisakyti „overdrive” technologijos, kuri dažnai naudojama aukštos klasės IPS LCD ekranuose. Ši technologija pagreitina pikselių keitimąsi, bet ženkliai padidina energijos suvartojimą. Turint omenyje, kad Switch 2 integracija – tik 19 Wh baterija, Nintendo aiškiai pasirinkta ilgiau veikiančią bateriją, paaukojant maksimalią ekrano spartą. Todėl net esant 60Hz dažniui, ekranui gali prireikti daugiau nei vieno kadro intervalui visiškai atnaujinti vaizdą, o tai įtakoja bendrą judesio aiškumą.

Ekrano patobulinimai ir spalvų gylis

Nors reakcijos laikas ir prastesnis, Switch 2 neabejotinai išsiskiria didesniu ryškumu ir dar tiksliau perteikiamomis spalvomis. Platesnė spalvų gama nereiškia įspūdingo HDR efekto visiems žaidimams: kai kurie senesni kūriniai gali nepilnai išnaudoti naująsias galimybes, kartais net per daug prisodrindami spalvas.

HDR palaikymas ir ribojimai

Nintendo Switch 2 deklaruoja HDR10 palaikymą ir geba apdoroti HDR signalus, tačiau IPS LCD technologijos ribotumas neleidžia perteikti tikro aukšto dinaminio diapazono. Kontrastingumas išlieka ribotas, o lokalaus pritemdymo nebuvimas neleidžia ekranui perteikti itin gilių juodų ar aukštų ryškumo intarpų, kurie būtini norint pasiekti pilną HDR žaidimų patirtį.

Palyginimai, naudojimo scenarijai ir poveikis rinkai

Lyginant su kitomis nešiojamomis žaidimų konsolėmis arba ankstesniais Switch modeliais, Switch 2 išlaviruoja tarp didesnio, ryškesnio ekrano ir ilgesnio veikimo laiko nuo vieno įkrovimo. Atsitiktiniams žaidėjams ar ypač tiems, kuriems svarbi portatyvumas, šie privalumai nusveria trūkumus. Tačiau aktyviems žaidėjams ar technologijų entuziastams lėtesnis ekrano darbas gali būti svarbus faktorius, ypač jei pagrindinis tikslas – vaizdo judesio sklandumas. Šis kompromisas parodo, kad Nintendo renkasi plačiau prieinamą, ekonomišką sprendimą, užtikrindama ilgą veikimo laiką, bet ne pačius aukščiausius parametrus.

Išvada: ne kritinis trūkumas, bet verta žinoti

Nintendo Switch 2 – stiprus žaidimų konsolių rinkos žaidėjas, pasiūlantis reikšmingų atnaujinimų daugumai naudotojų. Visgi tiems, kurie jautrūs ekrano judesio aiškumui ar išsiliejimo efektams, svarbu žinoti, kad ši „minkštuma” ar vaiduokliai – ne aparatinės įrangos silpnumo požymis, o sąmoningas inžinerinis sprendimas. Daugumai naudotojų šie niuansai bus vos pastebimi, tačiau išrankiems žaidėjams pasirinkimas gali priklausyti būtent nuo šių techninių smulkmenų.

„Esu žaidimų entuziastas ir AI entuziastas. Rašau apie tai, kas svarbu – naujausius žaidimus, AI projektus ir tai, kaip šie du pasauliai jungiasi.“

Komentarai

Palikite komentarą