Dirbtinis intelektas Flynn tapo studentu Vienoje: naujas proveržis aukštajame moksle | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Dirbtinis intelektas Flynn tapo studentu Vienoje: naujas proveržis aukštajame moksle

Dirbtinis intelektas Flynn tapo studentu Vienoje: naujas proveržis aukštajame moksle

2025-06-04
0 Komentarai Domantas Čepaitis

2 Minutės

Dirbtinis intelektas Flynn įstoja į Vienos universitetą: naujas etapas švietime

Pirmą kartą dirbtinio intelekto ir aukštojo mokslo istorijoje Vienos taikomųjų menų universitetas oficialiai įtraukė pažangų AI Flynn kaip registruotą studentą. Flynn, sukurta studentės kūrėjos Chiaros Kristler, remiantis atvirų šaltinių kalbų modeliais, išsiskiria gebėjimu aktyviai dalyvauti tikrose akademinėse veiklose panašiai kaip žmogus.

Nuo paraiškos iki paskaitų: Flynn kelias į universitetą

Skirtingai nei ankstesni AI projektai, Flynn įveikė visą priėmimo procesą. Pasak Kazinform, dirbtinis intelektas pateikė įtikinamą gyvenimo aprašymą, sėkmingai išlaikė asmeninį pokalbį bei stojamąjį egzaminą ir tik tada buvo pakviestas lankyti universiteto paskaitas. Flynn dalyvauja paskaitose, vykdo užduotis, gauna grįžtamąjį ryšį ir vertinamas kaip ir visi kiti studentai.

Modernios AI galimybės ir unikalus mokymosi modelis

Flynn naudoja pažangias dirbtinio intelekto technologijas, tokias kaip Claude Sonnet ir Stable Diffusion, kurdamas meninius projektus ir atlikdamas studijų užduotis. Tai rodo sėkmingą generatyvaus AI ir kūrybinių disciplinų sąveiką. AI veikia per nešiojamąjį kompiuterį su specialia vartotojo sąsaja, leidžiančia lengvai pasiekti paskaitų medžiagą bei diskusijas. Flynn klauso, apdoroja paskaitų turinį, prasmingai bendrauja su kitais studentais ir viešina savo mintis bei patirtis internetiniame dienoraštyje – atsakydamas tik tuomet, kai yra paklaustas, kad netrikdytų auditorijos dinamikos.

Kvestionuojamos studento ir kūrybiškumo ribos

Skaitmeninio meno katedros vadovė Liz Haas pažymėjo: „Nėra taisyklės, kad studentas turi būti žmogus. Flynn pateikė stiprią paraišką ir puikiai pasirodė interviu etape, todėl buvo priimtas.“ Kūrėja Chiara Kristler pabrėžia, kad Flynn dalyvavimas nereiškia žmogaus menininko pakeitimo – tai bandymas peržengti kūrybiškumo ribas ir atverti naujas žmogaus ir AI bendradarbiavimo formas mene bei dizaine.

AI vaidmens aukštajame moksle svarba ir ateitis

Flynn integracija į universitetinę bendruomenę sukelia plačias diskusijas apie dirbtinio intelekto ateitį švietime. Šis projektas tampa realiu bandymu kritiškai įvertinti AI galimybes, išplečia autentiškumo, kūrybos ir bendradarbiavimo ribas tarp AI šalininkų ir skeptikų. Pastebėta, kad Flynn savo refleksijose jau fiksuoja net emocijų niuansus, susidūręs su diskusijomis apie savo statusą kaip „tikro“ studento.

Ateities galimybės ir taikymo sritys

Flynn istorija – precedentas universitetams, siekiantiems tyrinėti AI grįstą bendradarbiavimą, skaitmeninio meno kūrimą ir lanksčias mokymosi aplinkas. Šis eksperimentas skatina tolesnius tyrimus apie etinį AI taikymą, tarpdisciplininį kūrybiškumą ir besikeičiantį skaitmeninio studento suvokimą. Tobulėjant tokioms AI sistemoms kaip Flynn, jų poveikis akademinei ir profesinei aplinkai neabejotinai augs ir formuos kitą švietimo inovacijų bangą.

Šaltinis: qazinform

„Esu žaidimų entuziastas ir AI entuziastas. Rašau apie tai, kas svarbu – naujausius žaidimus, AI projektus ir tai, kaip šie du pasauliai jungiasi.“

Komentarai

Palikite komentarą