Amazon žengia į priekį: humanoidiniai robotai paskutinei siuntų pristatymo myliai | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Amazon žengia į priekį: humanoidiniai robotai paskutinei siuntų pristatymo myliai

Amazon žengia į priekį: humanoidiniai robotai paskutinei siuntų pristatymo myliai

2025-06-05
0 Komentarai Austėja Kavaliauskaitė

2 Minutės

Amazon ateitis: humanoidiniai robotai paskutiniame siuntų pristatymo etape

Siuntų pristatymo ateitis gali tapti gerokai inovatyvesnė, nes Amazon aktyviai plėtoja humanoidinių robotų mokymą pakuočių pristatymui tiesiai iki kliento durų. Portalas „The Information“ praneša, kad Amazon baigia kurti pažangią dirbtinio intelekto programinę įrangą, kuri leistų šiems robotams tapti pilnaverčiais pristatymo agentais. Jie būtų gabenami Amazon Rivian elektriniais furgonais ir atliktų svarbiausią, paskutinį pakuotės pristatymo žingsnį.

Robotikos ir dirbtinio intelekto inovacijos Amazon logistikoje

Projektui artimi šaltiniai atskleidė, kad Amazon beveik baigė kurti specialią „humanoidų parką“ – uždarą technologijų erdvę San Francisko biure, kurios dydis panašus į nedidelę kavinę. Čia įrengta kliūčių trasa, simuliuojanti realias pristatymo situacijas. Šioje erdvėje humanoidiniai robotai mokosi keliauti Rivian elektrinių furgonų gale, greitai išsikrauti ir tiesiogiai pristatyti siuntas klientams.

Pažangios galimybės ir dirbtinio intelekto funkcijos

Iniciatyva yra dalis platesnio Amazon siekio transformuoti savo distribucijos ir logistikos sistemą naudojant moderniausias robotikos bei generatyvinio DI technologijas. Bendrovė subūrė ir naują agentinio DI komandą, kurios tikslas – kurti sumanių sistemų tiek sandėlių, tiek pristatymo robotams kūrimą. Skirtingai nei tradiciniai, standūs robotai, naujos kartos Amazon robotai projektuojami kaip universalūs asistentai, gebantys suprasti ir reaguoti į natūralius kalbos nurodymus. Tai reikšmingas žingsnis visiškai autonomiškos ir prisitaikančios logistikos link.

Palyginimai su konkurentais ir poveikis rinkai

Amazon jau diegia autonominius robotus savo užsakymų vykdymo centruose, tarp jų – Agility Robotics „Digit“ humanoidas, kuris pritaikytas dinaminėms logistinėms užduotims kaip siuntų tvarkymas ir pristatymas. Taip pat bandomi konkurentų sprendimai, pavyzdžiui, Kinijos Unitree humanoidinis robotas, kainuojantis apie 16 000 JAV dolerių. Tai parodo, kad Amazon siekia įvertinti įvairias technologines galimybes optimizuotai pristatymo automatikai.

Pritaikymo sritys ir strateginiai pranašumai

Humanoidinių robotų diegimas siuntų pristatymui leistų sumažinti žmogiškųjų išteklių poreikį logistikos srityje ir padidinti pristatymų efektyvumą bei patikimumą. Automatiniai robotai ypač tinkami pasikartojančioms užduotims, sudėtingoms darbo aplinkoms ar didelės paklausos laikotarpiams – tai suteikia Amazon pranašumą vis konkurencingesnėje elektroninės prekybos ir paskutinės mylios pristatymo rinkoje.

Automatizacijos plėtra per strategines įsigijimus

Amazon 2020 m. įsigyta autonominių automobilių įmonė Zoox aiškiai išreiškė siekį automatizuoti visą siuntų pristatymo grandinę. Integruojant Zoox autonominių transporto priemonių technologiją su humanoidinių robotų parku, Amazon siekia sukurti pilnai automatizuotą sprendimą, apimantį visą logistikos procesą nuo sandėlio iki kliento durų visame pasaulyje.

Šaltinis: theverge

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Komentarai

Palikite komentarą