3 Minutės
Lockheed Martin atskleidžia autonominių F-35 naikintuvų viziją
Lockheed Martin – viena iš pasaulyje pirmaujančių aviacijos ir gynybos technologijų bendrovių – žengia į naują F-35 naikintuvo platformos vystymo etapą. Dėl sparčios autonominių ir pilotui neprivalomų skrydžių technologijų plėtros, bendrovė siekia išlaikyti F-35, kaip naujos kartos kovinio naikintuvo, konkurencinį pranašumą.
Piloto neprivalomas F-35: žingsnis link autonominio oro mūšio
Metinėje „Bernstein“ konferencijoje Lockheed Martin generalinis direktorius Jim Taiclet paskelbė, kad pilotui neprivaloma F-35 versija gali tapti realybe jau artimiausioje ateityje. Šis projektas yra pagrindinė Lockheed Martin „5-os kartos plius“ iniciatyvos dalis, kurios tikslas – per artimiausius dvejus trejus metus aprūpinti F-35 dar geriau maskuojančiomis dangomis, pažangiomis elektroninio karo sistemomis ir naujausiais ginklais.
Pažangios technologijos skatina lėktuvų raidą
Anksčiau F-22 naikintuvo pakaitalui kurtos technologijos – sudėtingos maskuotės ir elektroninio karo sistemos – dabar integruojamos ir į F-35, siekiant sumažinti išlaidas, bet kartu padidinti operacinį efektyvumą. Šios modernizacijos sustiprins misijų sėkmės lygį ir oro pajėgų lankstumą visame pasaulyje.
Strateginės paralelės: F-35 prieš NGAD ir rinkos situacija
Kol Boeing užtikrino sutartis dėl JAV Karinių oro pajėgų šeštosios kartos Next Generation Air Dominance (NGAD) programos ir kuria F-47 naikintuvą, Lockheed Martin koncentruojasi į F-35 potencialo išnaudojimą. J. Taiclet numato strategiją, leidžiančią pasiekti 80% NGAD galimybių už pusę vieneto kainos, nuosekliai modernizuojant F-35 parką.
Šiuo metu jau pristatyta daugiau kaip 1 200 F-35 naikintuvų JAV ir dar 12 sąjungininkų šalių oro pajėgoms. Vis dėlto JAV vyriausybės atskaitomybės tarnyba pažymi, kad F-35 programa vis dar susiduria su iššūkiais siekiant keliamų tikslų, o augančios eksploatacijos išlaidos kelia susirūpinimą kariuomenės planuotojams.
Pagrindiniai bruožai: autonomija ir „ištikimo sparno“ bendradarbiavimas
Autonominis skrydis ir bepiločių operacijų galimybės tapo prioritetu JAV oro pajėgoms. Bendradarbiaujančio kovinio orlaivio (CCA) programa atveria kelią bepiločiams lėktuvams, galintiems veikti savarankiškai arba bendradarbiauti su pilotuojamais naikintuvais. Šios „ištikimo sparno“ platformos naudojamos kaip jutikliai, ginkluotės nešėjai ar elektroninio karo mazgai, leidžiant pavojingas užduotis vykdyti mažesnėmis sąnaudomis nei tradiciniai pilotuojami orlaiviai.
Lockheed Martin generalinis direktorius pabrėžia, kad F-35 viršija tiesiog platformos ribas – ateityje jis bus suprantamas kaip jungtinė sistema, veikianti kartu su šeštos kartos naikintuvais ir autonominiais orlaiviais. Toks sisteminis požiūris gali iš esmės pakeisti integruotų oro kovos operacijų ateitį.
Sąveika su dirbtinio intelekto skrydžio iniciatyvomis
Lockheed Martin siekis kurti autonominį F-35 atspindi analogiškas JAV oro pajėgų ir DARPA pastangas, vystant dirbtiniu intelektu valdomą F-16. Šiuose pažangiuose gynybos programose DI nuolatos testuojamas ir tobulinamas, kad būtų galima saugiai ir efektyviai autonomiškai valdyti kovinius naikintuvus.
Rinkos įtaka ir technologinė reikšmė
Išlaikant daugumą naujos kartos funkcijų už prieinamą kainą, F-35 vystymas į bepiločio ar pilotui neprivalomo naikintuvo platformą gali kardinaliai pakeisti ateities kovinių lėktuvų rinką. Autonominės gebos ketina iš esmės transformuoti oro gynybos pobūdį, o Lockheed Martin sprendimai užtikrina, kad F-35 išliks pagrindinė šiuolaikinių oro pajėgų sudedamoji dalis.

Komentarai