YouTube pristato dirbtinio intelekto paiešką: ko tikėtis? | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
YouTube pristato dirbtinio intelekto paiešką: ko tikėtis?

YouTube pristato dirbtinio intelekto paiešką: ko tikėtis?

2025-06-27
0 Komentarai Viltė Petrauskaitė

2 Minutės

„YouTube“ diegia pažangią DI paiešką: ko tikėtis?

„YouTube“ žengia reikšmingą žingsnį į skaitmeninę ateitį, pristatydama naują dirbtiniu intelektu paremtą paieškos funkciją. Ši pažangi vaizdo įrašų paieškos sistema, primenanti dažnai aptarinėjamą „Google“ DI apžvalgų (AI Overviews) įrankį, siekia pakeisti vartotojų sąveiką su platforma ir supaprastinti turinio atradimą.

Kaip veikia naujoji DI paieška?

Naujoji „Smart Search Bar“ funkcija naudoja generatyvų DI, kad automatiškai sukurtų glaustas vaizdo įrašų santraukas bei pritaikytas rekomendacijas, taip pagreitindama ir palengvindama turinio pasirinkimą. Kol kas ši dirbtinio intelekto paieškos naujovė prieinama tik „YouTube Premium“ prenumeratoriams JAV. Įrankis įsijungia, kai vartotojai ieško pagal su apsipirkimu, vietovėmis ar veiklomis susijusias užklausas tam tikrame regione. Pavyzdžiui, paieška „geriausi paplūdimiai Havajuose“ pateikia personalizuotą vaizdo įrašų srautą, kuriame kiekvienas vaizdo įrašas papildytas DI sugeneruota santrauka. Papildomai siūlomos susijusios paieškos ar kelionių planavimo idėjos, kurios pagerina naudotojo patirtį.

Palyginimas su „Google“ DI apžvalgomis

Ši DI paremta funkcija įgyvendinta pagal „Google“ AI Overviews principus – įrankį, kuris automatiškai sukuria paieškos rezultatų santrauką ir pateikia ją puslapio viršuje. Nors abiejų technologijų tikslai – padėti greičiau surasti aktualią informaciją – panašūs, „YouTube“ sprendimas gali ženkliai pakeisti vartotojų elgesį su vaizdo turiniu. Jei naudotojai gaus atsakymus iš DI santraukų, gali sumažėti pilnų vaizdo įrašų žiūrimumas, o tai kelia klausimų apie turinio kūrėjų pajamų šaltinių tvarumą.

Rinkos įtaka ir bendruomenės nuogąstavimai

DI paieškos diegimas vyksta po to, kai „Wall Street Journal“ paskelbė, kad „Google“ AI apžvalgos jau sumažino naujienų portalų lankomumą, vartotojams vis dažniau pasikliaujant DI atsakymais, o ne originaliais šaltiniais. Dabar „YouTube“ einant panašiu keliu, kyla naujų klausimų dėl platformos ekosistemos ateities ir vartotojų sąveikos pokyčių.

Pritaikymo galimybės, privalumai ir įtakos industrijai

DI paieškos funkcija suteiks naudą vartotojams, siekiantiems greitai ir patogiai rasti aktualų vaizdo turinį, ir sustiprins „YouTube“ kaip DI pagrįstos atradimų platformos pozicijas. Vis dėlto, industrijos ekspertai ir kūrėjai stebi, kaip šios inovacijos paveiks įsitraukimo į vaizdo turinį rodiklius, reklamos pajamas bei visą skaitmeninio turinio rinką. Plečiantis DI galimybėms paieškoje, naujausias „YouTube“ žingsnis tampa pavyzdžiu, kaip reikia derinti technologinę pažangą su turinio kūrėjų ekonomikos tvarumu.

Sveiki! Esu Viltė, kasdien sekanti technologijų naujienas iš viso pasaulio. Mano darbas – pateikti jums svarbiausius ir įdomiausius IT pasaulio įvykius aiškiai ir glaustai.

Komentarai

Palikite komentarą