WhatsApp Europoje Išlieka Be Reklamų – Kol Kas | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
WhatsApp Europoje Išlieka Be Reklamų – Kol Kas

WhatsApp Europoje Išlieka Be Reklamų – Kol Kas

2025-06-19
0 Komentarai Austėja Kavaliauskaitė

3 Minutės

WhatsApp Lietuvoje ir Europoje lieka be reklamų – bent jau artimiausiu metu

Pastaruoju metu Europoje kilo nemažai diskusijų ir nerimo dėl galimos reklamos WhatsApp platformoje, tačiau šįkart vartotojai gali ramiai atsikvėpti. Meta – WhatsApp priklausanti bendrovė – patvirtino, kad artimiausiu metu reklama Europos Sąjungoje (ES) nebus įvesta. Kaip pranešė POLITICO, Meta informavo Airijos duomenų apsaugos komisiją, kad reklamos integravimas į WhatsApp ES šalyse atidedamas, tikėtina, bent iki 2026 metų.

Kodėl ES vartotojai apsaugoti nuo WhatsApp reklamų?

Šis sprendimas nulemtas ne geranoriškumo, bet reguliacinių reikalavimų. Meta ketino naudoti vartotojų Facebook ir Instagram paskyrų duomenis bei reklamos nuostatas, tačiau tokia praktika sukėlė rimtų privatumo ir tikslinės reklamos klausimų. Dėl to ES duomenų apsaugos institucijos turės pakankamai laiko detaliai išanalizuoti Meta reklamavimo modelį pagal griežtas ES skaitmenines taisykles.

Reguliavimo pergalės Europos technologijų vartotojams

ES vartotojams tai ne pirma nauda iš progresyvių skaitmeninių teisės aktų. Neseniai pasirodžiusi iOS 17.4 versija leido diegti alternatyvias programėlių parduotuves ir vėl sugrąžino populiarius žaidimus, tokius kaip Fortnite, į iPhone aplinką Europoje. Be to, Microsoft teko sumažinti naršyklės Edge integraciją ES naudotojams dėl Skaitmeninių rinkų akto (DMA) reikalavimų.

DMA laikoma viena svarbiausių naujovių Europos skaitmeninėje politikoje – ji verčia didžiausias pasaulio technologijų kompanijas, tokias kaip Meta, Microsoft ar Apple, laikytis labiau vartotoją saugančių ir privatumo užtikrinančių taisyklių. Už ES ribų šios naujovės dažnai įgyvendinamos vėliau arba visai nepasiekia naudotojų, tad europiečiai turi daugiau skaitmeninio pasirinkimo laisvės.

Pramonės atsakas: saugumas, privatumas ir konkurencija

Ne visos technologijų kompanijos palankiai vertina šiuos reglamentus. Pavyzdžiui, Apple ragina kitas šalis, paskutiniu metu ir Australiją, nesekti Europos pavyzdžiu, akcentuodama galimus saugumo bei privatumo pavojus. Apple tvirtina, kad jų griežtai kontroliuojama ekosistema geriau apsaugo vartotojus. Todėl diskusija apie atvirumą ir vartotojo įgalinimą jau aktuali visame pasaulyje.

Kokios perspektyvos WhatsApp ES vartotojams?

Ateityje laukia aktyvios diskusijos tarp Meta, Airijos duomenų apsaugos komisijos ir kitų ES priežiūros institucijų. Komisaras Des Hogan patvirtino, kad WhatsApp reklamų modelis bus detaliai peržiūrėtas kartu su Europos duomenų apsaugos ekspertais. Pasak komisaro Dale Sunderland, kol kas aptarimai yra pradinėse stadijose, pavojaus ženklų nematyti, tačiau procesas bus itin kruopštus.

Funkcijų palyginimas ir poveikis rinkai

Vienas pagrindinių WhatsApp privalumų tarp žinučių platformų yra jos paprastumas, patikimumas ir reklamos nebuvimas. Kol kitų regionų vartotojai ruošiasi galimiems pokyčiams, europiečiai bent dar kelerius metus mėgausis komunikacija be įkyrių reklamų. Tai akivaizdžiai įrodo ES skaitmeninių įstatymų įtaką bei rodo, kad regioniniai reglamentai gali suteikti realų konkurencinį pranašumą.

Pasaulinė perspektyva

Technologijų entuziastams ir rinkos profesionalams WhatsApp reklamos atidėjimas puikiai iliustruoja vis didėjantį skaitmeninių teisių ir vartotojų patirčių skirtumą tarp Europos ir likusio pasaulio. ES ir toliau diktuoja skaitmeninės inovacijos, privatumo ir konkurencijos standartus, kuriuos, tikėtina, ateityje perims ir kiti regionai.

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Komentarai

Palikite komentarą