Google išlieka neabejotinu paieškos lyderiu 2025 metais | Digin - Technologijų naujienos, apžvalgos ir tendencijos Lietuvoje
Google išlieka neabejotinu paieškos lyderiu 2025 metais

Google išlieka neabejotinu paieškos lyderiu 2025 metais

2025-06-18
0 Komentarai Austėja Kavaliauskaitė

3 Minutės

Google išlieka dominuojančiu paieškos lyderiu 2025-aisiais

2025 metų sparčiai besikeičiančioje skaitmeninėje erdvėje „Google“ ir toliau aiškiai karaliauja internetinės paieškos ekosistemoje. Remiantis NP Digital duomenimis, pristatytais „Web Summit Vancouver 2025“ konferencijoje, „Google“ paieškos sistema kasdien apdoroja įspūdingą vidurkį – net 13,7 milijardo užklausų. Tai daugiau nei dvigubai lenkia artimiausią konkurentą „Instagram“, kuriame fiksuojama 6,5 milijardo paieškų per dieną. Šie skaičiai pabrėžia „Google“ išliekantį milžinišką vaidmenį internetinės informacijos paieškoje.

Kitos didžiosios skaitmeninės platformos, tokios kaip „Baidu“, „Snapchat“, „Amazon“ ir „YouTube“, pagal kasdienį paieškų kiekį gerokai atsilieka. Nepaisant spartaus dirbtinio intelekto (DI) vystymosi bei vis plačiau naudojamų pokalbių DI įrankių, „Google“ ir toliau yra nepakeičiama priemonė vartotojų informacijos poreikiams patenkinti.

Skaitmeninės platformos pagal dienos paieškų apimtį 2025

Žemiau pateikta lentelė atspindi pasaulio populiariausių platformų reitingą pagal vidutinį paieškų skaičių (milijardais) per parą:

VietaPlatformaDienos paieškos (milijardais)
1Google13,7
2Instagram6,5
3Baidu5,0
4Snapchat4,0
5Amazon3,5
6YouTube3,3
7LinkedIn3,2
8Pinterest2,4
9Google Play Store2,1
10Facebook1,5
11Yahoo1,1
12TikTok1,0
13ChatGPT1,0
14Reddit0,9
15Bing0,6
16X (anksčiau Twitter)0,5
17Apple App Store0,5

ChatGPT spartus augimas paieškos ekosistemoje

Viena įdomiausių tendencijų šiame reitinge – ChatGPT įsitvirtinimas 13-oje vietoje su 1 milijardu dienos užklausų. Atsižvelgiant į tai, kokį trumpą laiką šis DI įrankis plačiai pasiekiamas pasaulyje, tai yra išskirtinis pasiekimas ir įrodymas apie greitą jo populiarėjimą. ChatGPT išsiskiria galimybe pasiūlyti pokalbių principu paremtą paiešką, sudėtingą analizę ir natūralios kalbos apdorojimą, todėl sparčiai didėja jo naudotojų ratas visame pasaulyje.

Kuo ChatGPT išsiskiria?

  • Sudėtinga analizė ir gilesni įžvalgų pateikimai: ChatGPT geba suteikti informacijos, kuri gerokai pranoksta paviršinius atsakymus.
  • Kūrybinis turinio generavimas: Nuo individualių tekstų iki apibendrinimų – šis įrankis adaptyvus įvairiems poreikiams.
  • Paprastos paaiškinimų formuluotės: Sunkios sąvokos išskaidomos į aiškią ir lengvai suprantamą kalbą vartotojams su skirtingais įgūdžių lygiais.
  • Pokalbių pagrindu veikiantis problemų sprendimas: ChatGPT siūlo interaktyvius, dinamiškus sprendimus, išskirdamas save iš tradicinių nuorodomis paremtų paieškų.

Nors ChatGPT užklausų kiekis ir ženkliai auga, tačiau jis gerokai atsilieka nuo „Google“ milžiniškos apimties. Tam, kad šį atotrūkį pavyktų panaikinti, reikės esminių pokyčių vartotojų įpročiuose, stipresnės DI įrankių integracijos į įrenginius ir naršykles bei dar platesnių informacijos indeksavimo galimybių – tai būtina norint prilygti Google infrastruktūros mastui ir pasiekiamumui.

Ar ChatGPT gali pranokti Google?

Atsakymas priklauso nuo to, kaip suprantama „pralenkimo“ sąvoka. Jeigu kriterijus – dienos užklausų kiekis, artimiausioje ateityje „Google“ turima persvara atrodo nepajudinama dėl įsitvirtinusios naudotojų bazės ir stiprios infrastruktūros. Tačiau kai kuriems vartotojams, ypač ieškantiems detalesnės analizės, kūrybinių tekstų ar interaktyvių atsakymų, ChatGPT jau lenkia Google, nes pateikia kontekstinius, tiesioginius sprendimus, nereikalaujančius naršyti šimtuose tinklalapių nuorodų.

Ateities perspektyvos: konkurencija ar simbiozė?

Vienas pagrindinių internetinės paieškos ateitį lemiančių veiksnių yra DI integravimas į pagrindines platformas. „Google“ įgauna naujas DI galimybes su tokiais sprendimais kaip „Google Gemini“, tuo tarpu „ChatGPT“ praplėtė funkcionalumą, prisijungdamas prie internetinės informacijos per „Bing“ paieškos sistemą. Tai rodo perėjimą nuo tiesioginės konkurencijos prie išmanių bendradarbiavimo formų, kur derinamos tradicinės ir DI paremtos paieškos stiprybės. Tokios sinergijos didžiausi laimėtojai – vartotojai, įgyjantys prieigą prie išmanesnės, lankstesnės ir efektyvesnės paieškos ekosistemos.

Išmani paieška: sprendimų ieškojimas skaitmeniniame amžiuje

Apibendrinant, nors „Google“ išlieka neabejotinu pasaulinės internetinės paieškos lyderiu, ChatGPT sparčiai stiprina savo pozicijas specializuotose srityse. Šiuolaikiniai vartotojai puikiai supranta skirtingų skaitmeninių įrankių vertę: kai reikia greitų faktų ir tiesioginių nuorodų – renkasi „Google“, o ieškodami gilesnio supratimo, kūrybinių tekstų ar interaktyvių diskusijų dažniau renkasi ChatGPT.

Pagrindinis sėkmės veiksnys šiandienos skaitmenizacijos laikotarpiu – išmanus ir lankstus pasirinkimas: derinant skirtingų paieškos platformų stiprybes, galima ženkliai pagerinti darbo našumą, efektyvumą ir skaitmeninį raštingumą.

„Technologijos visada mane žavėjo – nuo išmaniųjų telefonų iki dirbtinio intelekto proveržių. Džiaugiuosi galėdama dalintis naujienomis su jumis kiekvieną dieną.“

Komentarai

Palikite komentarą